بیانیه موسوی به کوری چشم بزغاله ها و گوساله ها عالی بود . عالی
بچه ها در این روز ها دانشجویان را تنها رها نکنید
دانشجویان علم وصنعت و امیر کبیر امتحان ها خود را لغو کردند . دانشگاه های مشهد هنوز در تحصن به سر میبره
سایت های سبز چگونه فیلتر شدند روی خبر کلیک کنید ( سایت فیلتر شده است )ه
افزايش امكان دسترسي به مطالب جرس
جنبش راه سبز (جرس): با توجه به حملات گسترده و شدید کودتاچیان به وب سایت جرس، تیم فنی سایت ، راه هاي جديد دسترسي به مطالب وب سایت جنبش راه سبز را معرفی کرد که  از طریق این راههای جدید، سبزانديشان با سهولت بيشتري به مطالب اين پايگاه اينترنتي دسترسي خواهند داشت.
در همین راستا مخاطبان مي توانند علاوه بر وبسايت جرس، كليه مطالب را همزمان از طريق توييتر، فيسبوك، بلاگ سپات، تامبلر و وردپرس با استفاده از نشاني هاي زير دنبال كنند.

http://jaraspost.blogspot.com/
http://jaraspost.tumblr.com/
http://jaraspost.wordpress.com/
http://www.facebook.com/pages/RaheSabz/173205083775?v=wall
http://twitter.com/rah_e_sabz

ورود نیروهای گارد ویژه به دانشگاه سجاد مشهد

سایت سحام نیوز: از صبح امروز حضور نیروهای بسیجی در دانشگاه محسوس و فضا به شدت امنیتی است. حوالی ظهر نیروهای گارد ویژه هم به دانشگاه آمد و بدون هیچ مقدمه ای ۱۰ نفر از دانشجویان را بازداشت کرد. دفتر انجمن اسلامی دانشگاه را بستند و تمام اعلامیه های آن را پاره کردند. هم اکنون ون های نیروی انتظامی جلوی دانشگاه پارک شده و هر کس را که مشکوک بدانند دستگیر میکنند.

در اعتراض به حمله خونین به دانشگاه آزاد مشهد: اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاههای سجاد، فردوسی و علمی کاربردی مشهد
در اعتراض به حمله خونین روز چهارشنبه نیروهای لباس شخصی و انصار حامی دولت کودتا به دانشگاه آزاد مشهد، دانشجویان همه دانشگاه های مشهد در روز پنجشنبه تجمعاتی برگزار کردند.
 

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این تجمعات که صدها تن از دانشجویان مشهدی حاضر بودند، معترضان خواستار آزادی 210 دانشجوی بازداشتی دانشگاه آزاد مشهد، مشخص شدن دانشجویان زخمی دانشگاه آزاد که از این دانشگاه ربوده شده اند و محاکمه مهاجمان وحشی به این دانشگاه شدند.
 

گفتنی است دانشجویان همه دانشگاههای مشهد اعلام کرده اند که روز امروز شنبه و فردا یکشنبه تحصن خواهند نمود.
 

دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد روز چهارشنبه سعی داشتند مراسم سوم شهدای روز عاشورا را در صحن دانشگاه برگزار کنند که با حمله وحشیانه کودتاگران روبرو شدند.
 

در پی حمله وحشیانه نیروهای لباس شخصی و اراذل و اوباش انصار مشهد به تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 210 دانشجو معترض این دانشگاه بازداشت و  دهها تن از دانشجویان معترض این دانشگاه زخمی شدند.
 

فیلم تجم دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی سجاد مشهد در روز پنجشنبه 10 دی:
http://www.youtube.com/watch?v=JEWaKv3y0B0


ولی از کجا شروع شد ( خبر روز چهار شنبه )ه

حمله وحشیانه نیروهای انصار حزب الله دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشید
چهارشنبه، ۹ دي، ۱۳۸۸
 
امروز چهارشنبه در دانشگاه آزاد مشهد افراد گروه انصار و بسیج وارد دانشگاه شده و با سر دادن شعارهایی در حمایت از آیت الله خامنه ای و با در دست داشتن چاقو و قمه، دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشیدند.

 

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در پی برگزاری مراسم عزاداری سوم شهدای عاشورا توسط دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، در حوالی ساعت 1 بعدظهر چندین اتوبوس حامل نیروهای انصار و بسیج وارد محوطه دانشگاه شده و بیش از 500 تن را  پیاده کردند. این افراد مسلح به چاقو و قمه به سمت دانشجویان حمله کردند که در پی آن بیش از ۸ دانشجو به بیمارستان منتقل شدند.
 

بنابرگزارش ها یکی از اساتید دانشگاه آزاد مشهد نیز با ضربه چاقو نیروهای حامی ولایت مجروح شده و یکی از دانشجویان دختر نیز به دلیل ضربه چوب به شدت از ناحیه سر آسیب دیده است.
 

این افراد غیردانشجو بدون هیچ گونه ممانعتی و به شکلی سازماندهی شده وارد دانشگاه شده و دانشجویان را که در مقابل دانشکده معماری تجمع کرده بودند به صورت وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 

دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد امروز به مناسبت سوم شهدای روز عاشورا تجمع سکوت برگزار کرده و سرکوب مردم را محکوم کردند.
 

گرچه دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد برنامه گرامیداشت شهدای روز عاشورا را «تجمع سکوت» اعلام کرده بوده و هیچ گونه شعاری سرندادند اما با حمله نیروهای انصار و بسیج با چوب، قمه و اسپری فلفل مواجه شدند.
 

به گفته شاهدان عینی همزمان نیروی انتظامی خیابان های منتهی به دانشگاه را مسدود و با گاز اشک آور مردم و دانشجویان را پراکنده کردند.
 

به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای انصار دانشجویان را به بیرون دانشگاه منتقل کرده و نیروهای امنیتی آنان را بازداشت می کردند.
 

از تعداد دقیق بازداشت شده گان اطلاع در دست نیست ولی بنابر گزارش ها بیش از 70 نفر از دانشجویان و مردم بازداشت و به کلانتری قاسم آباد منتقل شدند.

در پی این حمله وحشیانه نیروهای انصار با چاقو و زنجیر و قمه، کلاس‌های درس این دانشگاه تعطیل شده است.

 


شریعتمداری ( مدیر مسئول کیهان ) در زمان ریاست جمهوری خامنه ای او را متهم به ضدیت با ولایت فقیه کرده بود

سایت آینده نوشت:در حالیکه روزنامه کیهان به مدیریت حسین شریعتمداری طی شش ماهه گذشته یکی از ارکان اصلی داغ نگه داشتن آتش تنش در کشور بوده است، این روزنامه سعی دارد خود را مدافع نظام! و دلسوز رهبر انقلاب! جلوه دهد.

حسین شریعتمداری که پیش از وارد شدن به کار مطبوعاتی سابقه حضور در دفتر سیاسی سپاه پاسداران در دهه اول انقلاب را دارد و به دلیل سپری کردن چند ماه در زندان های رژیم طاغوت خود را در صف اول مبارزان و دلسوزان انقلاب قرار می دهد، به ویژه در ماه های اخیر با استفاده از فحاشی و هتاکی های بی رویه اقدام به تخریب شخصیت های انقلاب و اخلال در فعالیت های عقلا و دلسوزان نظام به ویژه بزرگان اصولگرا که قصد یافتن راهی برای حل مشکلات کنونی کشور را دارند، کرده است.

شریعتمداری که همه هنر خود را در کم کردن صفر از تعداد جمعیت راهپیمایی معترضان و اضافه کردن صفر به شمار راهپیمایان حامی نظام به کار برده، به گونه ای ناشیانه و اغراق آمیز این کار را انجام داده که سوژه جدید برای بی اعتبار کردن اخبار رسانه های رسمی فراهم می کند.

اقدام دیگر کیهان در توهین، فحاشی و هتاکی به منتقدان و معترضان و تحریف مواضع آنان نیز موجب شده است این روزنامه که قبل از مدیریت شریعتمداری پرشمارترین روزنامه کشور محسوب می شد، با وجود افزایش جمعیت و تحصیل کردگان با افت شدید تیراژ مواجه شود، به گونه ای که بخش قابل توجه مخاطبان این روزنامه به قشر افراطی یا ساده دل تبدیل شده اند.

اگرچه شریعتمداری انگیزه خود را از داغ نگه داشتن آتش فتنه، دلسوزی و دلدادگی به رهبر انقلاب و تلاش برای قلع و قمع کردن کلیه مخالفان و منتقدان ولایت از نظام قلمداد می کند، اما بررسی سوابق وی نشان می دهد این چهره تندرو در دهه اول انقلاب نیز دقیقا همین رویه را در پوشش حمایت از امام (ره) در برابر چهره های غیر همراه با ایشان از نظر شریعتمداری به کار می گرفت.

مطابق با تولیدات دفتر سیاسی سپاه در دوره مسئولیت شریعتمداری، وی بیشترین حملات، هتاکی و اتهامات نسبت به شخصیت های سیاسی و چهره هایی که چندان به زعم وی همراه نبودند، صورت می داد؛ به گونه ای که رئیس جمهور وقت آیت الله خامنه ای که در آن دوران به دلیل موضوعاتی نظیر تعیین نخست وزیری دوره دوم ریاست جمهوری، حمایت ۹۹ نفر نمایندگان مجلس و تفسیر ولایت فقیه از سوی شریعتمداری متهم به ضدیت با ولایت فقیه و ترور شخصیت و توهین می گردید.

اکنون نیز به نظر می رسد عملکرد شریعتمداری و سایر چهره های افراطی که به بهانه دفاع از نظام و رهبری صورت می گیرد، در واقع برای داغ نگه داشتن فضای التهاب، تنش و درگیری در کشور است. چرا که حیات افراد تندرو وابسته به نزاع ها و درگیری هاست و در صورت بازگشت آرامش به کشور، این نوع افراد نه تنها نقش و اثرگذاری خود را از دست خواهند داد، بلکه باید پاسخگوی تخلفات بی شمار قانونی، شرعی و اخلاقی خود که به اسم دفاع از نظام و ولایت صورت داده اند باشند.

 

 

واکنش ها به راهکارهای پیشنهادی موسوی برای خروج از بحران
فرهاد علوی
شبکه جنبش راه سبز(جرس): هفدهمین بیانیه میرحسین موسوی در اولین ساعات روز یازدهم دیماه منتشر شد تا طی آن رهبر جنبش سبز  راهکارهايش را برای خروج از بحران پس از انتخابات رياست جمهوری ايران مطرح کند.این بیانیه با واکنشهای متفاوتی مواجه شد.

مسئولان در حال تکرار اشتباهاتشان هستند

موسوی در بیانیه خود ابتدا به خشونت نظامیان در روز عاشورای تهران اشاره کرد و نوشت: "خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست.

مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است."

ابایی از شهادت ندارم

رهبر  جنبش سبز در ادامه بیانیه تاکید کرد:" بنده به صراحت و روشنی می گویم فرمان اعدام و قتل و زندان کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، نتایج هر نوع اقدام تروریستی را مستقیما به سمت کانون نشانه خواهد رفت و گره مشکل بحران کنونی را نا گشودنی خواهد ساخت. گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است.

سخنان چند روز اخیر بنده را به یاد کلام امام رحمه الله علیه می اندازد که " بکشید ما را ، ما نیرومند تر می شویم". بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست"

راهکارهایی برای خروج

موسوی در این بیانیه خود 5 راهکار را برای خروج وضعیت کشور از شرایط کنونی پیشنهاد کرده است. مسئولیت پذیری و پاسخگویی مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه، تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها،  آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده و برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب ، پنج شرط میرحسین موسوی هستند. شروطی که به سرعت با مخالفت ها و موافقت هایی مواجه شد . عده ای آنرا تاکتیکی خردمندانه دانستند و عده ای آنرا عقب نشینی توصیف کرده بودند. همه مسئله هم این بود که چرا موسوی در مورد انتخابات و دولت برآمده از آن سخنی نگفته است؟

محسن رضایی :موسوی عقب نشینی کرده است

یکی از اولین واکنش ها مربوط به محسن رضایی، یکی از کاندیداهای انتخابات بحث برانگیز 22 خرداد بود که بر همین عدم اشاره موسوی بر دولت انگشت گذاشت و از آن عقب نشینی موسوی تعبیر کرد. او در پیامی خطاب به آیت الله خامنه ای، بیانبه امروز میر حسین موسوی را عقب نشینی از انکار دولت احمدی نژاد دانست و آن را سازنده خواند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام در این نامه ابراز عفیده کرد: "عقب نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به اینکه مجلس و قوه قضاییه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دیر هنگام بود ولی می تواند سر آغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد."

البته رضائی مشخص نکرده از کجای این بیانبه چنین نتیجه ای گرفته است؟
رضائی با تفسیر خلاف واقع خود کوشیده با نسبت دادن چنین متنی به موسوی مثلا حد وسطی بگیرد و از جانب موسوی امتیازی بدهد که نداده است! 

موسوی حجت را بر همه تمام کرده است

اما مشاوران و نزدیکان موسوی برداشت متفاوتی از بیانیه هفدهم داشتند. ابولفضل فاتح رییس کمیته رسانه های ستاد میرحسین موسوی در این مورد گفت : "بیانیه موسوی یک حسن نیت بزرگ از سوی موسوی و یک امتحان خطیر برای مسوولان امر است."

به گزارش "کلمه" فاتح گفت:" بیانیه  هفدهم مهندس میرحسین موسوی اعلام یک "حسن نیت بزرگ و خواسته های حد اقلی" برای خروج کشور از بحران و یک امتحان خطیر برای مسئولان امر است. موسوی به تاسی از امام خود ثابت کرد که دوران مردانی که با خدا معامله می کنند به پایان نرسیده است. تفاوت مردان بزرگ و پرمایه با مدعیان بی ریشه  استیلا طلب همین جا روشن می شود. اینک موسوی حجت را بر همه تمام کرده است."

وی در پایان تاکید کرد:" اگر مسئولان فرصت را از دست دهند، دشواری های سهمگین آینده بر عهده  آنان خواهد بود و مهر حسرت و تباهی از این فرصت سوزی تا ابد بر پیشانی شان حک خواهد شد. آیا در میان مدعیان مصالح کشور گوش شنوایی هست؟"

کدام بحران؟ توبه کن آقای موسوی!

پیشنهادهای  موسوی  گویا هنوز برای تندروها سنگین بود، چنانچه  احمد خاتمي در گفتگو با ایسنا يادآور شد:" آقاي موسوي در بيانيه شماره 17 خود اشتباهات و خطاها و گفتار نادرست گذشته خود را تكرار كردند".

وي با بيان اين‌كه انتظار مي‌رفت با خروش ده‌ها ميليوني ملت در روز چهارشنبه كه علي‌التحقيق حضور مردم سراسر كشور در روز چهارشنبه از راهپيمايي 22 بهمن نيز اجتماع بيشتري داشت، آقاي موسوي و دوستانشان به خود آيند و از لجبازي و اصرار بر راه باطل خويش دست بردارند، اظهار كرد: "هنوز هم مي‌گويم اگرچه قدري دير شده است؛ اما هنوز هم راه براي توبه آقاي موسوي و دوستانشان باز است، در پيشگاه خدا توبه كنند و در پيشگاه رهبري و ملت توبه كنند و راه خود را از بيگانگان جدا كنند، آنگاه است كه مي‌توان اميدي به حل مسائل داشت."

خاتمی  افزود:" آقاي موسوي مي‌گويد بايد اذعان به بحران كرد؛ اما سخن اين است كه كه كدام بحران؟ بحران در كشور؟، بنده معتقدم اين بحران نيست.به دليل حضور ده‌ها ميليوني ملت در راهپيمايي روز چهارشنبه، مي‌گويم شما بحران داريد و شما بن‌بست داريد و مي‌خواهيد چنين القا كنيد كه ملت بن‌بست دارند و شاهديم نهضت آزادي هم در سال 65 در زمان امام (ره) مي‌گفتند، كشور به بن‌بست رسيده است و امام پاسخ‌شان داد كه شما به بن‌بست رسيده‌ايد و كشور به بن‌بست نرسيده است. پس بنده هم مي‌گويم كشور بحران ندارد و شما‌ييد كه بحران‌آفريني مي‌كنيد. دست از بحران‌آفريني برداريد."

رجا نیوز  از سایت های حامیان دولت آقای احمدی نژاد هم بیانیه میرحسین موسوی رادر  مطلبی به نام "تشابهات بیانیه اوباما و موسوی" بررسی کرده است.

در  نوشته این سایت آمده است:" وجوه اشتراک و شباهت های بسیاری در بیانیه باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا،از محل گذراندن تعطیلات پایان سال خود در هاوایی -که برای اغتشاشات و هتک حرمت های انجام گرفته در روز عاشورا داده بود و بیانیه میرحسین موسوی می توان پیدا کرد.


تو رو به دوربین تلویزیون شعار می دهی من رو به باتوم
یک وبلاگ نویس مطلبی کوتاه تحت عنوان" فرق من و تو " خطاب به تظاهرات کنندگانی که در راهپیمایی روزچهارشنبه تهران علیه کاندیداهای معترض شعار داده اند ،نوشته است که در روزهای گذشته در فضای وب انعکاسی گسترده داشته است.


یک وبلاگ نویس   مطلبی کوتاه  تحت عنوان" فرق من و تو " خطاب به تظاهرات کنندگانی  که در راهپیمایی روزچهارشنبه تهران علیه کاندیداهای معترض شعار داده اند ،نوشته است که در روزهای گذشته در فضای وب انعکاسی گسترده داشته است.

متن کوتاه او از این قرار است :

مرگ بر موسوی میگویی در حالیکه دوربین ها رو به تو است برای پخش مستقیم از کانال سراسری  من مرگ بر دیکتاتور میگویم در حالیکه باتوم ها رو به من است . تو را با اتوبوس می آورند و برای من خیابان ها را میبندند . تو را مردم مینامند و من را فتنه گر . تو امنیت شغلیت تامین شده و من نگران امنیت جانیم هستم . در میان شما پرچم و پوستر پخش میشود و در میان ما اشک آور و گاز فلفل . این است فرق من و تو!

خبر بالا از سایت کلمه است و برای خواندن نظرات روی خود خبر کلیک کنید


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati