پیش بینی منتطری؛ بزودی شعار سرنگونی رژیم از سوی مردم
به گزارش سایت متعلق به دفتر آیت الله منتظری، وی در پاسخ به این سئوال که انتظارات مردم را در جنبش اخير چه مي‎دانيد؟ گفت، انتظارات مردم را از شعارهاي آنان در تظاهرات مسالمت آميز بعد‏ ‏از انتخابات به خوبي مي‎توان فهميد. مردم در آغاز كار تلقي تقلب در‏ ‏انتخابات نمودند و خواسته آنان ابطال انتخابات و برگزاري انتخاباتي‏ ‏صحيح و مشروع بود; ولي هنگامي كه با آنان برخورد خشن و سركوبگرانه‏ ‏شد مطالبات خود را بالاتر بردند و ساير نهادها مخصوصا نهادهاي‏ ‏سركوبگر و آمران و مباشران در آنها را هدف قرار دادند; و پس از كشته‏ ‏شدن مردم بي گناه و دستگيري فعالان سياسي و آزاديخواهان و محاكمات‏ ‏فرمايشي و غير شرعي و غير قانوني آنان ، بتدريج مطالبات مردم معترض‏ ‏بيشتر شد، تا آنجا كه خوف آن مي‎رود كه اگر حاكميت به روش كنوني خود‏ ‏ادامه دهد مردم به كلي با نظام فاصله بگيرند و بحران كنوني عميق تر شود.



آیا سپاه پاسداران به خودکشی دست خواهد زد؟
وبلاگ انقلاب سبز مردم ایران: همه آثار و شواهد حکایت از تدارک سران خائن سپاه برای یک کودتای خونین دارد . اینها که همه ترفندهای سرکوب را آزموده اند و نتیجه ای از آن ندیده اند اکنون به خیال خود میخواهند آخرین تیر ترکش را از آستین به در آورند و آن همان کودتای خونین از قماش کودتای شیلی در سال 1973 است . این کودتا با آن که ما سبزها کودتایش مینامیم و مقصودمان در آوردن احمدی نژاد از صندوق رای در 22 خرداد است فرق دارد . این یک کودتای فیزیکی است که در دو جبهه انجام خواهد شد . در یک جبهه برنامه دستگیری گسترده و ناگهانی تمام سران جنبش سبز قراردارد . به رسم معمول همه کودتاها ، لیستها از هم اکنون آماده است ، آدرسها را دارند و فقط منتظر فرمان صدور کودتا هستند تا همه را یکباره دستگیر کنند . در جبهه دیگر سرازیر کردن تانکها و مسلسلها به خیابانها با آمادگی برای یک کشتار و خونریزی گسترده است تا با ایجاد رعب و وحشت در جامعه جنبش سبز را سرکوب کنند . نزدیک شدن محرم ، گسترش هرچه بیشتر مخالفت و مبارزه در بدنه جامعه و همه اقشار اجتماعی ، به نتیجه نرسیدن همه ترفندهایی که تا کنون به کار برده اند آنان را درمانده و هراسان ساخته است . روش معمول همه دولتهای دیکتاتور درهنگامی که از جنبش مردم به هراس می افتند یکی است . ضربه ناگهانی به امید سرکوب خیزش مردم . با نتیجه گیری از همه اخبار یک هفته اخیر بی هیچ تردید باید گفت که سران رانت خوار و قدرت طلب سپاه و نوکران حلقه به گوش آنان خامنه ای را تحت فشار قرار داده اند تا فرمان کودتا را صادر کند . تبلیغات گسترده در مورد سوزاندن عکس خمینی یک مرحله از این طرح است . مسئله جدی است ، نباید این خطر را دست کم گرفت به خصوص اکنون که جنبش سبز واقعا گسترده شده و میرود که در روزهای محرم ضربه ای دیگر بر پیکر لرزان حکومت وارد آورد . تمام شواهد حاکی از آن است که خامنه ای مردد و متزلزل هنوز حاضر نشده فرمان کودتا را تایید کند . او نگران عکس العمل شدید مردم در صور ت دستگیری سران جنبش سبز است و هنوز جرات ابراز دستور کودتا را نیافته . ولی اگر فشار سران سپاه بر او ادامه یابد سرانجام خواهند توانست این پیر ضعیف و بیمار و متزلزل را نیز با خود همراه کنند. آنگاه است که کودتای سپاه در یک آن ، در یک شب ، شکل خواهد گرفت . دوباره تکرار میکنیم ، خطر جدی است ، آن را دست کم نگیریم . شبکه های جنبش سبز باید برنامه های لازم برای مقابله با کودتا را تدارک ببینند.




قیام مردم؛ گزارش محرمانه از جلسه شورای عالی امنیت رژیم
سایت موج سبز متعلق به هواداران موسوی: بر خلاف تمام تصوراتی که فرماندهان انتظامی و سپاهی آن را در سخنرانی ها و مصاحبه های خود تبلیغ می کنند، در محافل در بسته خود، بشدت نگران پاره شدن شیرازه کنترل شهرهای بزرگ، بویژه تهران و سپس شکل گیری یک تظاهرات عظیم علیه دولت و کودتای ۲۲ خرداد اند. اکنون دیگر این نگرانی بر تمام نگرانی های گذشته افزوده شده که چنانچه تظاهراتی عظیم در تهران و شهرهای بزرگ کشور شکل بگیرد، شعارها مستقیما علیه رهبر خواهد بود. در برخی محافل سیاسی در تهران گفته می شود که در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی که احمدی نژاد ریاست آن را برعهده داشته، و با خوش بینی از تسلط و کنترل اوضاع گزارشی ارائه داده که با مخالفت روبرو شده است. احمدی نژاد گفته است دولت به کمک سپاه توانست غائله را ختم کند و مخالفان دیگر نمی توانند در خیابان ها تظاهرات کنند. یکی از حاضران درجلسه، که سابقه طولانی عضویت در شورای عالی امنیت ملی را دارد، در مقام رد این گزارش احمدی نژاد گفته است: «آنچه که بنده در این جلسه می گویم، چکیده گزارشی است که اخیرا خدمت رهبری هم تقدیم شده و ایشان نیز مفاد این گزارش را تائید کرده اند. در آن گزارش ما تاکید کرده ایم که وضع کنونی تنها با حضور نظامی در شهر قابل دوام است، اما این خطر وجود دارد که ادامه این حضور به امری عادی تبدیل شده و فرسودگی و تزلزل روحیه نظامی ها را موجب شود. آقای احمدی نژاد می فرمایند اوضاع تحت کنترل قرار گرفته و از تظاهرات خیابانی دیگر خبری نیست. بنده دراینجا عرض می کنم و درگزارشی که خدمت مقام رهبری هم داده شد قید شده که اگر ما دچار این خوش بینی شویم که مردم خسته شده و عقب نشینی کرده اند، آنوقت باید ببینیم که بر جمعیت طرفداران دولت اضافه شده یا خیر؟ در حالیکه سه گزارش از سه سفر آقای احمدی نژاد به مشهد، تبریز و اصفهان خلاف این را نشان میدهد. یعنی علیرغم همه تدابیر و فراهم ساختن همه امکانات و تبلیغات، جمعیت بسیار اندکی در این سه سفر از ایشان استقبال کردند و در محل سخنرانی، در هر سه شهر تنها چند هزار نفر را توانستیم بسیج و حاضر کنیم. ایشان در این جلسه فرمودند "براندازی مخملی را جمع کردیم". بنده این جمله را به شکل دیگری و با اشاره به واقعیت سفر آقای احمدی نژاد به تبریز و مشهد و اصفهان بیان کردم و می خواهم در اینجا آن را تکرار کنم. مردم خیلی مخملی پشت دولت را خالی کرده اند. تظاهرات مردم قابل پیش بینی نیست و فعلا با نیروی نظامی جلوی آن را گرفته ایم. هر گاه این نیروی بازدارنده نباشد، خطر تظاهرات هست. به قسمت دوم لیوان نگاه کنیم. یعنی به واکنش مردم به سفرهای ایشان به تبریز و اصفهان و مشهد. یعنی سه شهر بزرگ ایران، بعد از تهران. در اصفهان ۵ر۱ میلیونی با آنکه از شهرهای اطراف هم نیرو بسیج شد، واقعا چند هزار نفر در میدان امام جمع کردیم؟ به ۱۰ هزار نفر می رسید؟ در مشهد و تبریز وضع از این هم بدتر بود. مردم با نظام قهر کرده اند.»



تدارک راهپیمايی از سوی کروبی و موسوی
سایت تغییر: مهدی کروبی در پاسخ به سوالی که نظر او را درباره اتفاقات اخیری که پس از انتشار تصویر پاره شده آیت الله خمینی از صدا و سیما بوجود آمد جویا شده بود، ضمن محکوم کردن این اتفاق و انعکاس آن در پربیننده ترین ساعات از صداوسیما گفت‌: "نشر و اشاعه این عمل از سوی صدا وسیما، مصداق تشویش اذهان عمومی است."

کروبی گفت: "امروز بنده با مهندس میرحسین موسوی تلفنی صحبت کردم و قرار بر این شد که برای راهپیمایی و محکوم کردن رفتارهای این چنینی یک درخواست مجوز بدهیم."

وی اظهار داشت: "گرچه برای راه پیمایی مسالمت آمیز، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نباید درخواست مجوز داد اما با توجه به شرایط امروز ما و عدم خواست ما برای آسیب پذیری مردم ، مجوز خود را به وزارت کشور ارایه می کنیم. امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است."

کروبی در پایان گفت: "با این حال ما گزارش خود را در صورت موافقت یا مخالفت به مردم اعلام می کنیم."



تجمع گسترده دانشجویان در دادنشگاه تهران
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران، هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضورهای نیروهای سرکوبگردر دانشگاه وتعرض و هتک حرمت دانشجویان و دانشگاه دست به اعتراضات گسترده ای زدند.
دانشجویان که از دانشگده های مختلف دانشگاه تهران در مقابل دانشکده فنی تهران تجمع کرده اند. گفته می شود تعداد دانشجویان به هزاران نفر می رسد. تعداد زیادی از اساتید دانشگاه تهران به حمایت از دانشجویان و در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و دانشجویان و حضور نیروهای سرکوبگر در دانشگاه به صفوف اعتراضات دانشجویان پیوستند.
تعدادی از مردم و جوانان در خیابانهای اطراف دانشگاه حضور دارند که هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
انبوهی از نیروهای سرکوبگر ولی فقیه، گارد ویژه،نیروی انتظامی و لباس شخصیها در تمامی خیابانهای اطراف دانشگاه تهران مستقر شده اند و دانشگاه را در محاصره کامل خود دارند.حضور آنها تا به میدان انقلاب کشیده شده است.
از ساعاتی پیش پرواز هلی کوپترهای نیروهای سرکوبگر بر فراز نقاط مرکزی تهان آغاز شده است. این هلی کوپترها از پادگان جی به سوی خیابانهای مرکزی در حال پروز هستند و بر فراز خیابانهای مرکزی تهران در حال گشت زدن هستند بعد از اعتراضات میلیونی مردم ایران در خرداد ماه این اولین بار است که هلی کوپترها برای سرکوب اعتراضات به پرواز در می آیند.



تنش و درگیری در دانشگاه صنعتی اصفهان
ادوارنیوز: دانشگاه صنعتي اصفهان از ظهر امروز - دوشنبه - شاهد درگيري و نا آرامي مي باشد.

ظهر امروز تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه مقابل ساختمان آمفي تئاتر تجمع کردند که با دخالت و يورش نيروهاي بسيج به درگيري و خشونت کشيده شد.

علت اين تجمع هتاکي و توهين هاي روز گذشته اعضاي بسيج دانشگاه به ميرحسين موسوي و مهدي کروبي عنوان شده بود.

يکي از دانشجويان معترض مي گويد:«بسيج دانشجويي روز گذشته تجمعي را در اعتراض به هتک حرمت امام خميني در همين محل برگزار کرد ولي چيزي که ما ديروز شاهد بوديم مراسمي سراسر توهين و شعار عليه موسوي و کروبي بود»

در همين راستا تعدادي از دانشجويان دانشگاه صنعتي در اعتراض به رفتار بسيج، ظهر امروز جلوي ساختمان آمفي تئاتر که بطور سنتي محل تجمعات دانشجويي اين دانشگاه مي باشد تجمع کردند.

اين دانشجويان که همگي نمادهاي سبز همراه خود داشتند فقط به نشانه اعتراض به برنامه روز قبل بسيج دانشجويي ايستاده بودند که با دخالت اعضاي اين تشکل و سردادن مجدد شعار هاي ديروز تجمع آرام به درگيري و نا آرامي کشيده شد.

در زمان ارسال اين خبر 15:30 هنوز درگيري ادامه داشته و حضور نيروهاي حراست نيز کاملا مشخص است.

دانشگاه صنعتي اصفهان همچنين در روزهاي 16 و 17 آذر ماه نيز شاهد درگيري و ناآرامي هاي زيادي بود.

همچنين اين دانشگاه از اولين دانشگاههاي کشور بود که در اعتراض به نتيجه انتخابات در شامگاه 23 خردادماه مورد يورش شديد و دلخراش نيروههاي سرکوبگر خارج دانشگاه قرار گرفت و کلاسهاي درس را به تعطيلي کشاند تا جايي که امتحانات پايان ترم دانشجويان به شهريورماه موکول شد



ترس و وحشت رژیم از گسترش اعتراضها در محرم
سایت جنبش راه سبز متعلق به هواداران موسوی: برخی منابع نزدیك به میرحسین موسوی روز یكشنبه از قوت یافتن احتمال بازداشت وی خبردادند و گفتند كه نهادهای امنیتی درحال ارزیابی شرایط برای دستگیری او هستند. یك منبع آگاه گفت كه براساس اخبار رسیده نهادهای امنیتی صد در صد مترصد دستگیری موسوی هستند و شدت یافتن سركوبها طی روزهای اخیر نیز برای كنترل اوضاع پس از دستگیری وی انجام شده است. گفته می شود موسوی و كروبی به زودی بیانیه های جداگانه ای را در واكنش به حوادث روزهای اخیر منتشر خواهند كرد. تحلیل گران عقیده دارند كه اصرار حكومت برای شدت دادن به سركوب ها نتیجه ناكامی های آنان در فرونشاندن موج اعتراض های پس از انتخابات است. بسیاری از مقام های امنیتی پیش از فرارسیدن روز دانشجو وعده داده بودند كه در این روز تجمعی از سوی هواداران جنبش سبز شكل نخواهد گرفت اما اعتراض های ده ها هزار دانشجو در شانزدهم آذر بطلان تحلیل های نهادهای امنیتی را به اثبات رساند. اكنون پیگیری پرو‍ژه تشدید سركوب ها می تواند تلاشی از سوی نهادهای امنیتی برای مقابله با موج فزاینده اعتراض های عمومی باشد. با توجه به در پیش بودن ماه محرم و برنامه ریزی های وسیع هواداران جنبش سبز برای بهره گیری از این فرصت جهت اعتراض به حكومت، گزارشهایی منتشر شده که نشان می دهد نهادهای امنیتی به دنبال مسلط كردن جو رعب و وحشت عمومی در این بازه زمانی هستند. با این حال رهبران و هواداران جنبش سبز می گویند كه تشدید سركوب ها نتیجه ای در پی نخواهد داشت و تنها موجب تقویت انگیزه مخالفان وضع موجود برای تاكید بر مطالباتشان خواهد شد.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati