مسیرهای راهپیمايی تاسوعا و عاشورا در 22 شهر ایران

سایت رویداد: مراسم تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد.

طبق اطلاعات رسیده مسیرهای تعیین شده در 22 شهر به شرح زیر است:

1-تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2-یزد : چهارراه شهدا خ قیام تا میدان فاطمی
3-همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4-ساری : خ جمهوری اسلامی- میدان ساعت تا میدان شهدا
5-رشت : میدان انقلاب - میدان شهدا
6-تبریز : خ جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7-ایلام : میدان امام خمینی- خ فردوسی - میدان 22 بهمن
8-اصفهان : خ چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9-اهواز : خ طالقانی- میدان شهدا تا خ دکترشریعتی
10-اردبیل : میدان امام حسین- خ امام خمینی- میدان امام خمینی- میدان عالی قاپو- خ شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11-اراک : خ امام خمینی- میدان ولی عصر تامیدان شهدا
12-اورمیه : خ امام- میدان انقلاب تا بازار
13-شیراز : خ کریم خان زند- فلکه ستاد تا فلکه شهدا
14-قزوین : خ امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
15-قم : خ آستانه میدان آستانه- بلوارشهید منتظری- خ مرعشی نجفی - میدان شهدا
16-کرج : خ طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
17-کرمان : خ میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
18-کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
19-یاسوج : خ جمهوری اسلامی میدان آزادی تا میدان بسیج
20-مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم
21-بندرعباس : خ امام خمینی ازمیدان انقلاب تا میدان شهدا
22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان


قرار ما در روزهای تاسوعا و عاشورا

صفحه فیس بوک موسوی: جنبش سبز ایران، در روزهای تاسوعا و عاشورا، تظاهرات بزرگ سراسری در اعتراض به ظلم و کشتار دولت نامشروع کودتا برگزار خواهد کرد. طبق اطلاعاتی که از چند روز پیش در شبکه های اینترنتی و در میان هواداران جنبش سبز رد و بدل شده است، و با توجه به درخواستهای متعدد و بهره گیری از تجارب قبلی، مسیر اصلی این تظاهرات از میدان امام حسین تا میدان آزادی خواهد بود.

اعلام مسیر و نحوه برگزاری تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته و اطلاع رسانی در این خصوص به بهترین نحو در حال انجام است.

شهروندان محترم میتوانند جهت ایجاد هسته های اولیه در شمال از خیابان شریعتی و در جنوب از میدان منیریه و از طریق خیابان ولی عصر،(و دهها خیابان دیگر ) به سمت خیابان انقلاب حرکت نموده و در قالب جمعیت های بزرگ چند ده هزار نفره به تظاهرات کنندگان در مسیر اصلی میدان امام حسین تا آزادی ملحق شوند.

در صورت بسته بودن حد فاصل امام حسین تا انقلاب و از انقلاب تا آزادی توسط نیروهای سرکوبگر مسیر جایگزین شماره دوم خیابان ولی عصر از تجریش تا راه آهن و در صورت بسته بودن این مسیر،مسیر جایگزین سوم خیابان شریعتی از میدان قدس تا پیچ شمیران خواهد بود.

حرکت اعتراضی جنبش سبز در ایام محرم فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا منحصر نمیشود. لازم است که در شبهای قبل از آن، فرسایش و فلج سازی نیروی سرکوب به نحو مقتضی صورت پذیرد.

تظاهرات روزهای تاسوعا و عاشورا، همانند سایر فعالیت های جنبش سبز، به صورت مسالمت آمیز و بدون هر نوع خشونت فیزیکی و کلامی خواهد بود.

قرار ما در روزهای تاسوعا و عاشورا: از میدان امام حسین تا میدان آزادی! رسانه شمائید

 
 
 
از سوی آیت الله طاهری اعلام شد:برنامه های مراسم هفتم آیت الله العظمی منتظري در اصفهان

جنبش راه سبز (جرس): آیت الله طاهری ، امام جمعه سابق اصفهان، جلسات بزرگداشت هفتمین روز رحلت آیت الله العظمي منتظري  در اصفهان را که مورد حمایت احزاب و گروههاي اصلاح طلب استان قرار گرفته، اعلام کرد.

براساس سایت نوروز، این برنامه ها که همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی است، به شرح زیر اعلام می شود:

شام تاسوعا: ساعت 18 تا 23، مسجد اعظم حسین آباد، با حضور گسترده و سبز عزاداران

صبح عاشورا: ساعت 8 تا 11:30، چهارباغ پایین؛ میدان امام حسین(دروازه دولت)؛ میدان امام و سپس برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان امام

عصر عاشورا: ساعت 15:30 تا 17 گلستان شهدا

شام عاشورا: بعد از نماز مغرب و عشا، حرکت از تمام میادین اصفهان و شهرستانهای استان به سمت مسجد اعظم حسین آباد برای برگزاری شام غریبان
 
تظاهرات مردم تهران در ميدان توپخانه
 
امروز قرار بود مراسم یادبود آیت الله منتظری در میدان توپخانه برگزار شود .از قبل از ساعت 3 بعد از ظهر تعدادی از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خمینی ) تجمع کرده بودند هنوز هیچ خبری از نیروهای گارد و انتظامی نبود. تنها لباس شخصی ها بودند که حضورشان در بین مردم معترض چشم گیر بود و همراه با جمعیت حرکت می کردند. ساعت 15:10 تعداد مردم به خصوص جوانهایی که از مترو بیرون می آمدند و به صف معترضین می پیوستند بیشتر می شود در همین لحظه بود که نیروهای انتظامی شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند .و همزمان تعدادی موتور سوار لباس مشکی دور میدان توپخانه شروع به مانور کردند.
جمعیت هم شروع به سردادن شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتلاتور زندانی سیاسی آزاد باید گردد کردند که دوباره ماموران نیروی انتظامی به سمت جمعیت آمدند و در مقابل جمعیت ایستادند تا مسیر آنها را تغییر دهند.
لباس شخصی ها داخل جمعیت حرکت می کردند و جواناهایی که شعار بر علیه خامنه ای می دادند را شناسایی و به سراغشان می رفتند نوجوانی 16 ساله داخل جمعیت بود و دائم می گفت مرگ بر رهبر ما خامنه ای ٰ بشکند کمر رهبر ما خامنه ای که جمعیت هم با صدای بلند در جواب می گفت آمین که یک نفر از لباس شخصی ها به آرامی که بقیه جمعیت متوجه نشوند به سراغش رفتند و به حالتی که بازداشتش کنند دستش را گرفتند که تعدادی از خانم ها متوجه شدند و او را نجات دادند .
لباس شخصی دائم فریاد می زد و به بقیه لباس شخصی ها می گفت بروید دنبالش به آقا فحش داده که تعدادی از جوانها به سمت یکی از لباس شخصی ها حمله کردند و او هم میله ای را برداشت و به جان تعدادی از جوانها افتاد که خانم ها در مقابلش ایستادند و نگذاشتند به ضرب و شتم جوانها ادامه بدهد .لباس شخصی ها در زیر لباسشان باتوم برقی داشتند و هر جایی احساس خطر می کردند بیرون می آوردند و به جمعیت حمله می کردند جمعیت پراکنده می شد اما دوباره در گوشه ای بهم می پیوستنذ ساعت 15:55 جوانها در میدان توپخانه با شعار الله اکبر عزا عزا ست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز تجمعی را شکل دادند .
راننده ها حتی راننده های اتوبوس واحد و اتوبوس های شخصی با بوق زدن از مردم حمایت می کردند که نیروهای موتور سوار با باتون و گاز اشک آور به جمعیت حمله کردند ساعت 16 رفته رفته تعداد نیروهای لباس شخصی و انتظامی و حتی نیروهای گارد مستقر به دور میدان توپخانه افزوده می شد و به مغازه دارها دستور بستن مغازه ها را می دادند.
ساعت 16:10 حدود 200 نیروی گارد و موتور سوار را در توپخانه پیاده کردند انها را جلو مخابرات مرکزی نشاندند تا آموزشها و دستورات لازم را به آنها بدهند ون ها و اتومبیل هایی از کلانتری های مختلف همچون کلانتری بهارستان ٰ نازی اباد ٰ ترمینال جنوب ٰ جوادیه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به چشم می خورد که دور تا دور میدان را محاصره کرده بودندنزدیک ساعت 17 جمعیت در میدان توپخانه حضور داشتند و جوانها به آرامی از کنار مردم می گذشتند و می گفتند وعده ما تاسوعا و عاشورا.
 
فیلم؛ تظاهرات امروز پنج شنبه در میدان توپخانه
فیلم؛ اعتراضات شبانه مردم: درود بر ضد ولايت فقيه
فیلم؛ گوشه ای از تظاهرات روز پنج شنبه در زنجان
فیلم؛ جنگ و گریز مردم با مزدوران رژیم در زنجان

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati